Guziki - najbardziej inspirujące DIY


Rok temu natknęłam się w mojej ulubionej księgarni na paczkę różnej wielkości guzików. Pamiętam to zdziwienie, kiedy pomyślałam, dlaczego nikomu niepotrzebne guziki sprzedawane są osobno i czy napis "creative set" to po prostu jakiś sposób na sprzedaż tego banalnego gadżetu... :D Teraz się z tego śmieję, ale rok temu naprawdę nie miałam pojęcia po co mi takie coś jak guzik.... Hmmmm.... Teraz nieco starsza i mądrzejsza często się nimi bawię i co więcej nabyłam już kilka sporej wielkości zestawów ;) Pomysły w tym poście nie są jednak moje, a są efektem długich poszukiwań inspiracji do tworzenia własnych prac :) 


Na początek coś co spodoba się większości kobiet - kolorowe naszyjniki. Taka radosna kombinacja kolorów jest w stanie naprawdę poprawić humor :) Guziki na zdjęciu powyżej zostały pomalowane farbami akrylowymi. Ci, którzy nie lubią malować mogą pokusić się o poszukiwania inspiracji w pasmanteriach. Obecnie w sklepach jest taka różnorodność, że poświęcając trochę czasu, można znaleźć guziki o bardzo ciekawych kształtach i kolorach. Pomysł i instrukcja na stronie: http://pl.dawanda.com/zrob-to-sam-diy-tutoriale/bizuteria/wykonaj-naszyjnik-z-kolorowych-guzikow


Naszyjnik na zdjęciach zrobiony został ze srebrnych guzików. Prezentuje się po prostu rewelacyjnie i jest zaskakująco łatwy w wykonaniu. Wystarczy kilka guzików, ciepły klej, zapięcie, naszyjnik i kawałek materiału. Mogę polecić sztywny filc jako "podkładkę" do tego typu naszyjników. Przede wszystkim jest tanio - paczka sztywnego filcu kosztuje około 15 złotych a można jej użyć do 14 naszyjników. Poza tym bardzo łatwo przykleić guziki do filcu i jeszcze mi się nie zdarzyło by coś odpadło. Tworząc srebrny bądź złoty naszyjnik najprawdopodobniej skorzystamy z metalowych guzików. Taką biżuterię mogą nosić również osoby, które mają alergię na metal, bo warstwa filcu jest solidna i zabezpiecza skórę przed bezpośrednim kontaktem z alergenem. Na marginesie dodam, że robienie tego typu naszyjników jest nieco uzależniające, bo trwa zaledwie 15 minut i jest dziecinnie proste :) :) Pomysł ze strony: 
http://grayandlime.blogspot.com/2013/08/naszyjnik-z-guzikow.html


Teraz pora na to, co lubię najbardziej czyli guziki jako dodatek. Nie lubię przyklejać zbyt dużej ilości guzików, kiedy mają one służyć tylko jako dekoracja. Te urocze zawieszki są tego najlepszym przykładem. Prosto, minimalistycznie i ślicznie :)
Źródło zdjęcia: 
http://cleo-inspire.blogspot.com/2013/04/inspiracje-z-guzikow-czyli-jak.html 



Guziki znajdują też ciekawe zastosowanie jako ozdoba poduszek. I znowu dowód, że prostota naprawdę działa :)


Podoba mi się także wykorzystanie guzików na zegarach zamiast tradycyjnych cyfr. Z moich doświadczeń wynika jednak, że lepiej jest używać większych guzików i innego koloru dla każdej godziny. Poduszkę oraz zegar znalazłam na stronie: http://www.homedit.com/6-quirky-button-decor-diys/ 


Skoro da się zrobić zegar, to dlaczego nie pokusić się o wykonanie kalendarza? Muszę przyznać, że wykonanie tego kalendarza naprawdę mi się podoba i jestem pod ogromnym wrażeniem pomysłu. Niestety ma on pewną wadę. Co miesiąc trzeba na nowo układać guziki, co pewnie nie każdemu się spodoba. Po obejrzeniu instrukcji stwierdziłam najpierw, że ten pomysł jest bez sensu, ponieważ lubię coś zacząć, skończyć i potem do tego nie wracać. W przypadku tego kalendarza jest to jednak nie możliwe. Po jakimś czasie jednak naszła mnie refleksja, że może takie comiesięczne układanie dni może być ciekawym doświadczeniem uświadamiającym jak szybko upływa czas... Hmmmm..... Może być to też ciekawe ćwiczenie dla dzieci... Pozostawiam do przemyślenia :) Wykonanie krok po kroku na stronie:


Na koniec zostawiłam obrazy, przy tworzeniu których wykorzystano różne materiały, między innymi guziki. Są najbardziej pracochłonne ale też robią największe wrażenie. Motyw drzewa jest bardzo często wykorzystywany przy tworzeniu obrazów z guzików. Na zdjęciu powyżej praca, która składa się z czterech części. Wydaje mi się, że symbolizuje cztery pory roku, ale nie jestem tego pewna. Świetny pomysł na ozdobienie dużej pustej ściany, który nie wymaga dużych uzdolnień plastycznych. Pomysł pochodzi ze strony: http://stylowi.pl/8206983


A teraz podobnie, a jednak inaczej ;) Pomysł napisania czegoś za pomocą guzików to jest to!!! Najlepiej oczywiście sprawdzą się krótkie słowa. Do tego odpowiednio dobrane tło i powstają prawdziwe dzieła sztuki :D Źródło zdjęcia: http://zszywka.pl/p/z-guzikow-obraz--4796177.html



Na koniec ciekawy filmik prezentujący różne prace wykonane przy pomocy guzików. Dla każdego coś dobrego czyli pomysły zarówno dla dzieci jak i dla dorosłych. O niektórych napisałam w poście, ale większość zupełnie nowych. Enjoy :)
Share on Google Plus

About Unknown

Cześć:) To ja, autorka bloga. Blogowanie to moje hobby, ale zajmuję się tym od niedawna, dlatego mam prośbę :) Jeżeli przeczytałaś/łeś post, to proszę zostaw komentarz. Wszystkie wskazówki i porady są dla mnie bardzo cenne :) Z góry dziekuję :)
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 komentarze :

Prześlij komentarz