Zastrzyk motywacji


Tytuł tej książki jest fatalny i kompletnie nie-marketingowy: Nieważne, jak dobry jesteś, ważne, jak dobry chcesz być. Na okładce jest jeszcze dopisane, że to światowy bestseller autorstwa Paula Ardena. Nazwisko nic mi nie mówi, poza tym wiele książek, które widuję w księgarniach mają dopisek "bestseller", więc wartość tego określenia jest dla mnie mała. Coś mnie jednak skusiło, żeby się zatrzymać i zajrzeć do środka. Jak tylko zerknęłam, od razu przekonałam się, że to pozycja dla mnie! Książka autorstwa Ardena nie tylko potwierdziła część moich opinii, wiele się też z niej nauczyłam.


Książka składa się z bardzo krótkich rozdziałów i za takim stylem pisania nie przepadam. Jak kupuję cienki tytuł to początkowo zawsze marudzę, że za mało, że autor nie napisał się zbyt dużo a książka i tak jest droga, że wolałabym poczytać więcej i więcej się dowiedzieć itp itd. Jednocześnie jednak muszę przyznać, że w przypadku literatury motywacyjnej ten styl się sprawdza. Wychowałam się na kilkutomowych powieściach i w dalszym ciągu czytam głównie klasykę, więc stąd bierze się moje marudzenie na zwięzłe pozycje. Przyznaję się - nie mam racji. Literatura motywacyjna pisania w skrótowy sposób, jest najlepsza. Mamy konkret, kwintesencję problemu, ale i tak jego interpretacja zależy od czytelnika. Książka jest idealna, by włożyć ją do torebki i podczytywać kiedy tylko najdzie ochota. Ze względu na skondensowaną treść jest to pozycja, do której wraca się co pewien czas, kiedy jest potrzebna. Czytałam ją już kilkukrotnie i za każdym razem z równą przyjemnością. Dla zachęty podam Wam kilka fragmentów, niektóre z nich to tytuły rozdziałów: 


Po co dążyć do perfekcji, skoro to przeciętność jest w cenie? 

Nie ma rzeczy niemożliwych.

Energia to 75% sukcesu. Jeśli jej nie posiadasz, bądź sympatyczny. 

Dziel się wszystkim, co wiesz, a będziesz wiedział jeszcze więcej.

Nie akceptuj odmowy.

Nie składaj obietnic bez pokrycia. 

Nie czekaj na kolejną okazję. To, co trzymasz w garści jest kolejną okazją

Kto nie popełnia błędów, prawdopodobnie niczego nie dokona. 

Zdaniem autora lepsze, bardziej kreatywne życie, nie jest łatwe i pełne sukcesów. Raczej polega na ciągłym popełnianiu błędów i umiejętności podniesienia się po porażce. Arden pisze wprost, że to nie wybitnie uzdolnieni, piękni i błyskotliwi ludzie osiągają sukcesy. O osiągniętym bogactwie i powodzeniu decyduje ambicja i gotowość na wyrzeczenia. Nie warto przy tym myśleć logicznie, bo jedną z przyczyn braku sukcesów w życiu jest słuchanie otoczenia, które próbuje sprowadzić nas do swojego poziomu. Autor radzi, by postępować nielogicznie, popełniać błędy, zdobywać doświadczenia czyli dążyć do osiągnięcia celu wbrew wszystkiemu i mimo wszystko. I żadnych wymówek, za swoje postępowanie odpowiedzialność ponosimy tylko my. Ludzie mają tendencję do obwiniania innych za swoje porażki, ale tak nie postępują ludzie sukcesu. Cokolwiek się nie wydarzy, za wszystko odpowiadamy sami. Jeżeli jesteście gotowi podjąć wyzwanie, to zapraszam do lektury tej niewielkiej książki. Z pewnością wracać do niej będziecie wielokrotnie, w poszukiwaniu rozwiązania lub inspiracji :) 

Share on Google Plus

About Unknown

Cześć:) To ja, autorka bloga. Blogowanie to moje hobby, ale zajmuję się tym od niedawna, dlatego mam prośbę :) Jeżeli przeczytałaś/łeś post, to proszę zostaw komentarz. Wszystkie wskazówki i porady są dla mnie bardzo cenne :) Z góry dziekuję :)
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 komentarze :

Prześlij komentarz