Dynie z paper-mache


Ciekawie ozdobione dynie niektórym kojarzą się tylko z Halloween, dla mnie jest to jednak świetna dekoracja jesiennego stołu. Dlatego od września do końca listopada małe dynie stoją sobie na stole w towarzystwie jesiennego wazonu z kwiatami :) 


Pomysłów jak zmienić dynie z papier-mache jest mnóstwo, ja jednak zdecydowałam się zrobić to w najprostszy możliwy sposób czyli pomalować dynie na farbami akrylowymi.


Znalazłam dynie w dwóch rozmiarach. Mniejsze 4,5 x 6 cm i dwukrotnie większe 9 x 13 cm. Zdecydowałam się kupić kilka większych, bo łatwiej się je ozdabia. 

Na dynię nakładam grunt malarski i czekam aż porządnie wyschnie.


Następnie na wyschnięty grunt nakładam farbę akrylową. Kolor może być dowolny. Na zdjęciach są tradycyjne dynie, ale wcześniej pomalowałam dwie nieco inaczej, jedną na zielono a drugą na złoty kolor. Efekt też był ciekawy :) 



Po wyschnięciu akrylu postanowiłam nadać dyni nieco blasku. Wybrałam farbę akrylową Chromacryl w kolorze starego złota. Spokojnie poudaje kolor zielony, ale z odpowiednim połyskiem. Dzięki temu udało się uzyskać efekt dojrzewających dyń.





Całość można pokryć kilkukrotnie bezbarwnym lakierem akrylowym Vidaron lub lakierem do decoupage'u wykończeniowym.



Przygotowanie takiej dyni nie jest pracochłonne, ale wymaga sporo czasu ze względu na czas schnięcia. Nałożyłam 3 warstwy, po każdym nałożeniu dynie schnęły około godziny, Tak więc wykończenie zajęło tylko 3 godziny ;) W ramach praktykowania buddyjskiej cierpliwości posiliłam się kawą i pomysłami z książki "Decoupage. Motywy klasyczne"



Share on Google Plus

About Unknown

Cześć:) To ja, autorka bloga. Blogowanie to moje hobby, ale zajmuję się tym od niedawna, dlatego mam prośbę :) Jeżeli przeczytałaś/łeś post, to proszę zostaw komentarz. Wszystkie wskazówki i porady są dla mnie bardzo cenne :) Z góry dziekuję :)
    Blogger Comment
    Facebook Comment

7 komentarze :

  1. No taka dynia to trochę postać może i szybko się nie zepsuje. Widzę, że muszę trochę pomyszkować po Twoim blogu, bo tu same fajne pomysły. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Właśnie szukam sobie jakiś innych rzeczy z papier mache do zmalowania :) Gdybym rzuciła pracę to i tak nie miałabym czasu, bo ciągle bym coś malowała, ozdabiała i pisała ;) D :D

      Usuń
  2. Ale boskie! Gdzie takie dyńki dorwałaś???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sklepie plastycznym. Kupuję też w tym sklepie, ale na razie mają tylko małe dynie 4,5 x 6 cm. http://www.creativehobby.pl/papier-mache-o_c_133_1.html Chyba sobie zafunduję sówkę tym razem ;)

      Usuń
    2. Dzięki! Dawno już do tego sklepu nie zaglądałam, ale pędzę nadrobić zaległości!

      Usuń
  3. świetna dekoracja! i nie kusi aż tak bardzo, żeby ją upiec :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Niesamowicie wygląda :) Muszę spróbować! :D

    OdpowiedzUsuń