4 powody, dla których prowadzę bloga


Niespełna rok temu wpadłam na pomysł założenia bloga. Prowadziłam wtedy sklep internetowy i w pierwotnym założeniu blog miał być jego świetną i darmową reklamą. Po krótkim czasie, pracochłonne i nie przynoszące oczekiwanych zysków prowadzenie sklepu zaczęło mnie męczyć. Najpierw przestałam uaktualniać blog, by wkrótce, w ciągu niespełna miesiąca usunąć wszystkie posty. Blog został, ale świecił pustkami. Głupio mi było tak szybko porzucić ciekawy pomysł blogowania i postanowiłam jakoś tą wolną przestrzeń zagospodarować. A że właśnie postanowiłam rozwijać się nieco artystycznie i robić lepsze zdjęcia, to wpadłam na pomysł prowadzenia internetowego dziennika moich zainteresowań. Minęło kilka miesięcy i mogę dzisiaj z pełym przekonaniem stwierdzić, że nie wyobrażam sobie obecnie życia bez blogowania. Im więcej piszę, tym więcej mam pomysłów. W tym poście wyróżniłam cztery najważniejsze powody, dla których warto blogować. Oto one: 

1. Realizacja marzeń

Jak już napisałam we wstępie, blog jest dla mnie współczesną formą dziennika. Już od czasów licealnych interesowałam się różnymi sposobami zapisu codzienności. Pijąc hektolitry kawy, nocami zaczytywałam się w ciężkich tomach wspomnień czy pamiętników. Moimi faworytkami były zawsze kobiety, pisarki takie jak Sylvia Plath, Simone de Beauvoir, Anais Nin i Zofia Nałkowska. Logicznym następstwem tych zainteresowań była oczywiście chęć prowadzenia własnego dziennika. Kupiłam duże zeszyty A4, skrobnęłam kilka zapisków i... nic. Taka forma dzienika po prostu mnie nudziła i na dłuższą metę mi nie odpowiadała. Blog daje mi okazję do pisania o sobie, recenzowania a dodatkowo uzupełniania tekstu zdjęciami. Prowadząc bloga wracam więc do moich niespełnionych marzeń/planów, które wreszcie mają swój czas :) 

2. Rozwój

Blogowanie wiąże się z nieustannym uczeniem się czegoś nowego. Gdy byłam niezadowolona ze zdjęć, które robiłam, wydawało mi się, że jak już opanuję sztukę pięknej fotografii i układania fotek w ciekawe kolaże, to wtedy wreszcie poczuję satysfakcję. Moje zdjęcia wciąż mi się nie podobają, ale są już znacznie lepsze niż na początku. Wiem, że się rozwijam i cieszę się z tego. Teraz pracuję nad stylem pisania, a zwłaszcza nad jasnym wyrażaniem swoich opinii i uczę się sporządzać ciekawe zestawienia. Przekonałam się też, jak ważne jest czytanie innych blogów i jak wiele inspiracji i pomocnych wskazówek z nich wynoszę. Nie ma tygodnia, żebym czegoś nowego się nie nauczyła lub nie dowiedziała. I szczerze mówiąc/pisząc - kocham to!!!

3. Motywacja

Od kiedy regularnie prowadzę bloga, nie mam leniwych dni, kiedy nic mi się nie chce. Co więcej, najlepiej odpoczywam obrabiając zdjęcia lub ozdabiając jakiś przedmiot. Lepszej formy relaksu sobie nie wyobrażam i jestem pewna, że nie zrobiłabym żadnego progresu w fotografii czy w decoupage, gdybym nie myślała o tworzeniu postów. 


4. Autentyczność 

To jest najbardziej satysfakcjonujący powód. Blog jest mój i tylko mój i mogę na nim umieścić dosłownie wszystko, co mieści się w kręgu moich zainteresowań. I tak, uwielbiam filmy kostiumowe, ale dobrym obrazem z gatunku science fiction też nie pogardzę, a nawet się nim zachwycę, jak będzie tego zachwytu wart. Na pewno nie będę pisać o tym, co jest modne, a mi akurat wcale nie odpowiada. Mogę natomiast zadziwić jakimś kompletnie niszowym tematem, bo uznam, że warto o tym napisać. Przykładem mogą być mało znane filmy z całego świata, które polecam. Może ktoś zechce je obejrzeć, może nie, ale to jest to, co mi się podoba i zdania nie zmienię. Autentyczność przede wszystkim, nawet jeżeli podejmowana przeze mnie tematyka, nikomu się nie spodoba. Trudno. Najbardziej mi zależy, żeby mój blog miał jednego fana. Mnie ;) 

Korzystając z okazji, pozdrawiam z tego miejsca wszystkich tych, którzy nie lubią utartych ścieżek ;) Dajcie znać, jakie są główne powody, które Was skłoniły do blogowania? :) 
Share on Google Plus

About Unknown

Cześć:) To ja, autorka bloga. Blogowanie to moje hobby, ale zajmuję się tym od niedawna, dlatego mam prośbę :) Jeżeli przeczytałaś/łeś post, to proszę zostaw komentarz. Wszystkie wskazówki i porady są dla mnie bardzo cenne :) Z góry dziekuję :)
    Blogger Comment
    Facebook Comment

21 komentarze :

  1. O tak, to drugie przede wszystkim. Aż trudno uwierzyć ile się bloger musi nauczyć, żeby "jakoś-to-działało" ;)
    O nowych wspaniałych znajomych pisałaś? Bo większość blogerów to bardzo ciekawi ludzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspomniałam o nowych wspaniałych znajomych :D Tak naprawdę to dopiero zaczynam czytać inne blogi, dokładniej o od miesiąca dopiero... Wcześniej zaglądałam regularnie na kilka bardzo popularnych, ale mnie nie wciągnęły...

      Usuń
    2. Też tak mam, choć co pewien czas wracam sprawdzić "jak to się powinno robić" ;)
      Punkt 4. też ważny. Irytują mnie czasem pytania blogowe: "kochani czytelnicy co byście poczytali - mogę pisać o tym/tamtym/owym".
      Dziękuję, szybko wychodzę i długo nie wracam :)
      Albo bloger/ka ma swój świat i mnie chce do niego przekonać, albo coś tam by popisał/a ale sam/a nie wie co ;)

      Usuń
    3. Dla mnie czwarty najważniejszy, bo mam nieco oldschoolowe zainteresowania :D A pisanie pod publiczkę jest strasznie wkurzające. Niedawno "modne" były złote i srebrne tatuaże Na wielu blogach dziewczyny się napalały i robiły zdjęcia tej dosyć tandetnej ozdobie. Wchodzę na jednego bloga - tatuaż, na drugiego - tatuaż, na trzeciego - tatuaż, na czwarty nie mam już ochoty...

      Usuń
  2. Ciągły rozwój przede wszystkim. A jego efekty motywują do dalszej pracy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A najfajniejsze jest to, że rozwijamy się cały czas, często nawet nie zdając sobie z tego sprawy ;)

      Usuń
  3. najważniejsza jest realizacja swoich marzeń, w moim przypadku, gdyby nie to pewnie do tej pory nie wiedziałabym co mam w życiu robić.. Też robię zdjęcia i to moja pasja i również widzę coraz to lepsze postępy w moim fotografowaniu! :) Do założenia bloga zmotywowało mnie to, że gdzies moge udostępniać swoje najlepsze prace, na początku nie byłam przekonana do tego pomysłu ale teraz wiem, że dobrze zrobiłam :) świetny post!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Ja też długo nie byłam przekonana do pomysłu pokazywania innym tego, co robię. Całe szczęście męczyło mnie pisanie bez odzewu i postanowiłam się ujawnić :D

      Usuń
  4. Tak bloguje żeby mieć ci wspominać i moc wrócić do tego, co działo się kiedyś. I fakt. Jeśli chcesz być w tym dobry,musisz ciągle się rozwijać. I to jest cudowne, że jednocześnie rozwijamy się i poświęcamy się swojej pasji

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą i myślę, że już jesteś kimś ;)

      Usuń
  5. Właściwie to mogłabym sie podpisać pod tym, co napisałaś. Oprócz tego mam pewne plany związane z blogiem, ale na razie za wcześnie jeszcze o tym pisać.A poza tym prowadzenie bloga daje możliwość poznania wielu fantastycznych osób.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie sekretne plany związane z blogiem, ma chyba każdy, kto bloga prowadzi :) Blogowanie daje możliwość pokazania się, co jest super, bo okazuje się, że wiele ludzi ma bogate i ciekawe osobowości :)

      Usuń
  6. Do czasu założenia bloga nie zdawałam sobie sprawy ile to trzeba się jeszcze nauczyć, ile dowiedzieć i ile samemu jest się w stanie rzeczy zrobić. To niezwykle rozwija i uwrażliwia. Zaczyna się dostrzegać drobnostki wokół siebie i je doceniać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też, ale czasami przeraża mnie to, czego jeszcze nie umiem :D :D :D

      Usuń
  7. Ja dopiero zaczynam swoja przygodę z blogowaniem. Masz rację, co do rozwoju. Ciągle uczę się czegoś nowego, pogłębiam wiedze, rozwijam się. Jestem pracującą mamą dwójki maluchów, więc muszę lepiej organizować czas, żeby znależć chociaż chwile na blogowanie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Największym minusem prowadzenia bloga jest właśnie to, że jest to bardzo czasochłonne zajęcie. Najważniejsze, żeby nie robić niczego na siłę, bo wtedy tylko się zniechęcimy. Jak nie mam pomysłu lub ochoty, to nie piszę niczego przez 2 tygodnie. A potem siadam z powrotem do pisania i mam z tego czystą radość :D

      Usuń
  8. Podpisuję się pod wszystkim co napisałaś. :-) I wiesz co? Bardzo lubię czytać blogi. Szkoda, że nie mogę zostać zawodowym czytaczem blogów. ;-) Pisać też lubię, a z blogowania czerpię garściami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja do niedawna nie czytałam blogów, ale od miesiąca się wkręcam i zadziwia mnie ile jest ciekawych blogów ze świetną tematyką :) juuuuuuuuupi :)

      Usuń
    2. Ale uwaga, to bardzo wciąga i pochłania mnóstwo czasu. Czasami wręcz nie można się oderwać. Tak jak ja teraz. :-) Dlatego żałuję,, że nie mogę być takim czytaczem zawodowo. Czytalabym 8 godz.dziennie, komentowalabym i jeszcze ktoś by mi za to płacił.. Cudowne.:-)

      Usuń
  9. Świetny i motywujący post ;D

    OdpowiedzUsuń