Pomysły na przechowywanie pamiątek z podróży


Początkowo miałam zatytułować posta: Pomysły na przechowywanie pamiątek z wakacji, ale w trakcie przeglądania zdjęć zmieniłam zdanie. Wakacje oczywiście kojarzą się z wyjazdami, zwiedzaniem i odpoczywaniem, ale nie ograniczamy się przecież do dwóch miesięcy w roku. Dlatego ten post dotyczył będzie pamiątek wszelakich dla prawdziwych maniaków kupowania takich jak ja :D Z każdej podróży przywożę ciekawe rzeczy kojarzące się z danym miejscem, ale niestety nie mogę sobie odmówić kupowania też tych, które kompletnie są mi niepotrzebne. Tutaj jednak jest miejsce dla wyobraźni i kreatywności, żeby z niepotrzebnego zrobić coś pięknego i długo się tym cieszyć :) Brzmi zachęcająco ;) ;) 


Na sam początek pudełka. Nie potrafię ozdabiać tekturowych pudełek, dlatego szukam drewnianych. Te z przegródkami są najbardziej przydatne dla różnego kształtu muszelek i innych drobiazgów. Szkoda, że wpadłam na pomysł tego posta tak późno. Gdybym zrobiła go wcześniej, przywiozłabym pewnie jakieś muszelki i kamyki z Fuerte... :( 

Moje ulubione skrzyneczki, bo można je ozdabiać metodą decoupage. W środku niestety nie ma przegródek i to jest ich jedyna wada. Spodobał mi się ten marynistyczny wzór, chociaż jest kompletnie nie w moim stylu ;) 


Świetny pomysł użycia muszelek jako wieszaków. Oryginalne i ciekawe. Pomysł na zdjęciu obok, czyli słoik z piaskiem i muszelkami, nie jest już wcale oryginalny, ale to nie szkodzi. Strasznie podoba mi się zamykanie wspomnień w słoikach, niby to prosty pomysł a jaki efektowny i trwały! 


Lampiony też są super, jak się tylko trochę pokombinuje jak je kreatywnie wykorzystać ;) 



Powyżej ozdoba na stół i różnego kształtu butelki i słoiki. Koniecznie trzeba opisać z jakiego miejsca zostały przywiezione piasek, kamyki czy muszle. Przy minimalnym nakładzie pracy po latach powstanie ciekawa kolekcja :)


Galeria ścienna to jest coś o czym marzę już od dawna. Niestety mam ściany pomalowane w tak wymyślny sposób, że żadna galeria do nich nie będzie pasować. Jak będę mieć więcej miejsca, to wtedy powstanie kilka, na każdej ścianie, którą da się wykorzystać. Im więcej różnych elementów tym ciekawiej. Na zdjęciu powyżej nie ma żadnej fotografii, ale i tak bardzo mi się podoba. 



Dwa przykłady dekorowania ścian wszystkim, co się tylko do tego nadaje. Niejednokrotnie w podróży podobały mi się stare zegary czy obrazy, ale do tej pory ich nie kupowałam. Chyba pora na poszerzenie zakupowego repertuaru. Dużo jednak nie poszaleję, bo to, co naprawdę piękne jest zazwyczaj niesamowicie drogie... 


Zdjęcia to dla mnie zawsze najcenniejsza pamiątka. W zeszłym roku próbowałam zrobić mojego pierwszego scrapbooka, ale jeszcze go nie dokończyłam. Kiedy oglądam zachwycające scrapbooki na blogach moja motywacja wzrasta i wkrótce się zabiorę za dokończenie mojego dzieła ;) W moim odczuciu taki ręcznie przygotowany album to najlepsza z pamiątek i małe dzieło sztuki. 



Bazy scrapbookingowe dostępne są w różnych kształtach i rozmiarach. Jeżeli gdzieś jedziemy i mamy potem zamiar przygotować z tego wyjazdu scrapbooka, to należy pamiętać, żeby zbierać drobiazgi, do których zazwyczaj nie przywiązujemy wielkiej wagi. Przyda się dosłownie wszystko: bilety kolejowe, bilety wstępu, ulotki, rachunki itp. Im większa różnorodność tym większe pole do popisu przy tworzeniu pamiątki. 



Na koniec pomysł na przechowywanie biżuterii. Trochę wycieczka osobista, bo zawsze znajdę pretekst, by sobie kupić nowe kolczyki czy naszyjnik. Mam już tego tyle, że nie starcza mi stojaków i pudełek. Dlatego zainteresowało mnie wykorzystanie starych i niepotrzebnych filiżanek. W każdym domu znajdzie się trochę niepotrzebnej, zdekompletowanej porcelany, a do uporządkowania biżuterii nadadzą się nawet wyszczerbione filiżanki. Wygląda to staroświecko i super się prezentuje, ja jednak w ten sposób przechowywane rzeczy włożyłabym do szuflady, żeby nie musieć ich przecierać z kurzu co tydzień. Poza tą niedogodnością pomysł świetny!!! 

Poniżej podałam dokładnie linki do fotografii wykorzystanych w tym poście. Warto zajrzeć na te strony, bo jest tam wiele innych pomysłów oraz praktyczne porady. Prawdziwa kopalnia inspiracji :) 

Źródła zdjęć:
1. http://www.goyaart.pl/blog/tag/przechowywanie-pamiatek/
2. http://artillo.pl/produkt/skrzynia-marynistyczna-xl-lub-dowolny-iny-wzor,138873.html
3. http://indulgy.com/post/Nej0R5SQ52/sand-mason-jars-shells-seascape
4. http://wnetrza-ze-smakiem.pl/pomysly-letnie-dekoracje-muszle/
5. http://partydecordesigning.com/659/beach-party-table-decoration/beach-theme-centerpieces-centerpieces/
6. http://www.goyaart.pl/blog/tag/przechowywanie-pamiatek/
7. http://www.inspiredhoneybee.com/2012/12/hang-up-your-holiday-gallery-wall.html
8. http://czasnawnetrze.pl/wnetrza-inspiracje/inspiracje-aranzacje/16287-kompozycje-z-obrazow
9. http://theinspiredroom.net/2011/03/30/gallery-walls-inspiration-pictures-a-linky-party
10. http://skrapowisko-proznosci.blogspot.com/2011/04/album-z-wakacji-piaski-2010.html
11. http://blog.pasart.pl/2012/01/12/scrapbooking-albumy/
12. http://przy-kominku.blog.onet.pl/2014/08/17/album-z-wakacji/
13. http://www.homedit.com/7-ways-to-display-your-jewelry-part-1/
14. http://appleadaybeauty.com/journal/tag/life-style
Share on Google Plus

About Unknown

Cześć:) To ja, autorka bloga. Blogowanie to moje hobby, ale zajmuję się tym od niedawna, dlatego mam prośbę :) Jeżeli przeczytałaś/łeś post, to proszę zostaw komentarz. Wszystkie wskazówki i porady są dla mnie bardzo cenne :) Z góry dziekuję :)
    Blogger Comment
    Facebook Comment

12 komentarze :

  1. Świetne pomysły!!! Nie byłabym sobą, gdybym nie przywiozła piachu lub kamyczków z podróży, do tego dochodzą muszelki, szkiełka i inne pamiątki. Teraz już wiem, jak je przechować i wyeksponować w swoim mieszkaniu. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że Ci się przydały :) Ja też zbieram dosłownie wszystko i nie chcę się niczego pozbywać. W końcu to wspomnienia :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. pamiątek z podroży mam całe mnóstwo - problem tylko jest z ich przechowywaniem i eksponowaniem - fajny wpis, wiele inspiracji - skorzystam, pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Najbardziej podoba mi się motyw lampionów, ozdobnych słoiczków sama takie robię no i ten scrabookowy album jest świetny naprawdę cudo pozdrawiam i dzięki za wizytę u mnie zapraszam ponownie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też najbardziej lubię słoiki i scrapbooki, chociaż jeszcze nie jestem zadowolona z rezultatów mojej radosnej twórczości. Jak będę to na pewno się pochwalę tutaj :)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Dzięki, magiczne to bardzo dobre słowo dla tych pomysłów :D

      Usuń
  5. Też jestem maniakiem kupowania!
    "Z każdej podróży przywożę ciekawe rzeczy kojarzące się z danym miejscem, ale niestety nie mogę sobie odmówić kupowania też tych, które kompletnie są mi niepotrzebne." - Mam tak samo!
    Ta marynarska skrzyneczka jest śliczna! Sama przechowywuję takie rzeczy w ... pudełkach po butach i mam już ich całkiem sporo :D Do niektórych się strasznie przywiązałam, np w moje najważniejsze pudełko mam od podstawówki!
    No i filiżanki jako sposób na przechowywanie bżuterii to też fajny pomysł ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie szukam drewnianego pudełka z przegródkami, żeby sobie je ładnie pomalować i powkładać drobiazgi, które mi leżą dosłownie wszędzie. Uwielbiam ozdabianie zwykłych drewnianych pudełek i skrzynek. To też mój sposób na sprzątanie, bo po wakacjach zawsze mam problem z poradzeniem sobie z nadmiarem :D :D

      Usuń
  6. Pomysły są bardzo inspirujące - szczególnie podobają mi się filiżanki do przechowywania biżuterii. W moim przypadku jest tylko jeden, o przepraszam dwa miauczące problemu, które wtykają swoje kocie wścibskie nosy i łapki wszędzie, gdzie nie trzeba...Dlatego pozostaje mi galeria ścienna, którą coraz uskuteczniam :)


    OdpowiedzUsuń
  7. taki scrapbookowy album jest świetnym pomysłem ! mnóstwo mam zdjęć z dawnych lat, a teraz w dobie cyfrowej zapominamy o wywoływaniu... i muszelki z piaskiem w słoikach, to jest to :)
    http://aleksandrakaliszan.com/

    OdpowiedzUsuń