Doniczka z kwiatkami z filcu


Tym razem pomieszanie technik - doniczkę ozdobiłam metodą decoupage a kwiatki są zrobione z filcu. Kilka podobnych doniczek podarowałam wcześniej znajomym i zawsze byli zadowoleni. Ku mojemu zdziwieniu muszę przyznać szczerze, bo taka doniczka z różyczkami nie wydaje mi się niczym szczególnym. Gdyby komuś się spodobało, to ma krótką instrukcję jak to zrobić ;) 



Najpierw ozdabiamy doniczkę. Jako gruntu do farby akrylowej używam cały czas Gruntu Gesso Renesans. Nadaje się do każdej powierzchni, świetnie sprawdza się zarówno na powierzchniach chropowatych jak i śliskich (na przykład butelki z Biedronki po Piccolo :D). 

Po wyschnięciu gruntu - doniczkę pomalowałam dwa razy białą farbą akrylową i przykleiłam motylki i kwiatki za pomocą kleju do decoupage z połyskiem. Nie trzeba idealnie wykańczać doniczki, bo potem i tak środek nie będzie widoczny ;) 



Kolejny etap pracy to wycięcie pasków filcu, z jednej strony pofalowanych tak jak na zdjęciu. Dodatkowo wycięłam jasne zielone listki.


Paski filcu trzeba skręcić i związać za pomocą sznurka bądź drucika. Ten szary drut widoczny na zdjęciu jest bardzo wygodny, świetnie trzyma i szybko się skręca. Wykonanie podobnych róż ze sznurkiem czy muliną zajmuje znacznie więcej czasu. 


Do doniczki wkładamy styropian. Następnie za pomocą kleju na gorąco przyklejamy róże. Uznałam, że nie muszę robić zdjęcia pistoletu do kleju na gorąco, bo chyba każdy wie jak się go używa :) 



A to gotowy bukiecik :) Tak, tak, listki są ciemniejsze niż początkowo planowałam. Te jasne okazały się zbyt blade. Najpierw miałam zamiar zrobić bukiet z samych żółtych róż i jasnozielonych listków, ale po przymiarce okazał się totalnie bez wyrazu. Dlatego dodałam pomarańczowe i niebieskie. Ciemniejszy kolor zawsze lepiej dać do środka, wtedy uzyskuje się dodatkowe wrażenie głębi. 

Ten wazonik wykonany z doniczki ustawiłam na stoliku i znowu mam lekki dylemat... Podoba się rodzinie, podoba się znajomym, a ja jakoś nie mogę się przekonać... Czegoś mi tutaj brakuje... Może jakieś sugestie? :) 



Share on Google Plus

About Unknown

Cześć:) To ja, autorka bloga. Blogowanie to moje hobby, ale zajmuję się tym od niedawna, dlatego mam prośbę :) Jeżeli przeczytałaś/łeś post, to proszę zostaw komentarz. Wszystkie wskazówki i porady są dla mnie bardzo cenne :) Z góry dziekuję :)
    Blogger Comment
    Facebook Comment

2 komentarze :

  1. Ale piękności! :) uwielbiam diy i sama też tworze sobie czasem różne rzeczy. Ale te kwiatki są śliczne! :) Zawsze wiedziałam, że prostota ma swój urok :) Muszę koniecznie zajrzeć do zakładki DIY może znajdę jakieś ciekawe inspiracje ;) jescze raz gratuluję śliczna ta doniczka! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję bardzo :) Dopiero zaczynam moją przygodę z DIY, więc ten dział na razie nie jest rozbudowany. Takie łączenie technik mi się podoba i pracuję nad kilkoma nowymi rzeczami, jak wyjdzie, to je tutaj umieszczę ;)

    OdpowiedzUsuń