Słoiki - najpiękniejsze inspiracje


Kiedy zaczęłam samodzielnie uczyć się sztuki ozdabiania przedmiotów, wydatki się nie liczyły. Po pewnym czasie jednak zauważyłam, że sumy wydawane na przedmioty do ozdabiania są... łagodnie mówiąc spore ;) Dlatego ostatnio zaczęłam zbierać przedmioty codziennego użytku, dzięki czemu zdałam sobie sprawę jak wiele rewelacyjnych przedmiotów się marnuje! Tymczasem mogą one spełniać wiele funkcji, a przy odrobinie wyobraźni z każdej nawet najprostszej rzeczy można wyczarować coś cudownego. Największym moim odkryciem są słoiki, na które do niedawna nie zwracałam specjalnej uwagi. Owszem, po użyciu, jako ekologiczny świr, dokładnie je myłam i wrzucałam do kontenera na szkło. Tymczasem od miesiąca zbieram wszystkie słoiki jakie są w zasięgu mojego wzroku, dokładnie je myję i zamieniam w wazony lub pojemniki do przechowywania. W tym poście zebrałam najciekawsze pomysły jakie znalazłam w sieci i chyba wyszedł mi najpiękniejszy z dotychczas napisanych postów :)))) 

Zainspirowana tymi cudownymi przedmiotami, po opisie kolejnych prac zamieściłam pełne linki do prezentowanych przedmiotów, dzięki temu możecie zrobić coś podobnego w domu. :) 





Jak widać na powyższych zdjęciach nie potrzeba wiele, żeby zrobić świetne wrażenie. Pastelowe kolory świetnie sprawdzają się zwłaszcza jeżeli pomalujemy więcej niż jeden słoik. Takie piękne zestawy wprawiają w pozytywny nastrój już od pierwszego spojrzenia na nie :) 

1. http://followpics.co/fall-wedding-and-thanksgiving-home-decor-painted-by-beachblues-via-etsy-mason-jar-paint-inside-hydrangeas-or-gladioulos/

2. http://www.itallstartedwithpaint.com/mason-jars-painted-distressed/




Motywy srebrne i złote to moje ulubione, bo lubię jak coś się błyszczy. Dodatek brokatu to już prawdziwa bajka. Na pewno spróbuję zrobić złoty słoik z brokatową dolną częścią a także te piękne brokatowe słoiczki na kosmetyki :) 

1. http://www.brit.co/diy-basics-inside-out-painted-jars/

2. http://stylecaster.com/a-broke-girls-guide-to-diy-christmas-gifts/
3. http://www.lovethispic.com/image/21264/diy-glitter-mason-jars
http://www.lilyshop.com/how-make-colored-mason-jars


Słoiki pomalować można również w szalony sposób. Pomysł na zdjęciu sprawdzi się zwłaszcza w pokojach dzieci, artystów lub w pracowniach świrów rękodzieła :D Zdjęcie ze strony, na której znaleźć można mnóstwo fantastycznych pomysłów :))))) 

http://masonjarcraftslove.com/



Teraz pora na najpiękniejsze zdjęcie :) Do ozdobienia słoika w ten sposób wystarczy konturówka i odrobina talentu. Muszę się przyznać, że próbowałam z białym słoikiem i złotą konturówką, ale rezultat jest hmmm... mało satysfakcjonujący. Do takiej pracy najlepiej znaleźć słoik w ciemniejszym kolorze i ozdobić go jaśniejszą konturówką. Minusem tego sposobu jest cena, na jeden słoik zużyłam 2 konturówki, a cena jednej to około 13 złotych. Dlatego na początek postanowiłam poćwiczyć z farbą akrylową w tubce do nakładania ;) Jest taniej, co prawda farba się nie trzyma, ale powoli ćwiczę ;) 

http://sprinklesinsprings.com/2012/11/diy-gift-idea-moroccan-painted-mason-jars.html



Oczywiście w temacie słoików nie może zabraknąć sznurka. W powyższym przykładzie spodobało mi się również ozdobienie dodatkowo drukiem. Bardzo lubię przyklejanie starych gazet lub wycinków książek a dodatkowo łączenie z innymi materiałami. Takie ozdoby tworzą świetny klimat rodem z kostiumowych filmów, które często oglądam podczas wykonywania prostych prac :) Link do tego zdjęcia, niestety nie działa :( 


Piękny rezultat i szybka praca. Wystarczy klej magic, brokat i jakieś ozdoby. Na zdjęciu powyżej słoiki mają służyć jako lampiony. Nie wiem dlaczego w projektach DIY autorzy tak reklamują wykonywanie lampionów ze szkła. Jeszcze się nie zdarzyło, by któryś z moich lampionów przetrwał. Zrobiłam dwa w zeszłym roku i zostawiłam przed domem, a nad ranem znalazłam tylko kawałki szkła. Moje koleżanki miały podobne doświadczenia ze szklanymi lampionami. Nie wiem, może zrobiłyśmy coś źle, ale kolejnego lampionu raczej nie zrobię. Chyba, że ktoś zna sekret jak to zrobić, by nie pękało. Jeżeli tak, to proszę o jego ujawnienie ;) Poniżej instrukcja, niestety w języku hiszpańskim, którego nie znam. Poza tym autorzy pomysłu stosują niefajną metodę zdobywania lajków. Nie zobaczymy instrukcji dopóki nie klikniemy, że ich lubimy.... No me gusta :( 

http://navidad.es/12501/portavelas-navideno/



A na koniec super pomysł i niekoniecznie świąteczny. Do wykonania tego lampionu autorka użyła gruboziarnistej soli kuchennej i kleju do decoupage'u. Właśnie takie pomysły są najlepsze, kiedy z rzeczy codziennego użytku tworzymy nasze małe arcydzieła :))) 

http://decoart.com/blog/project/89/snowy_mason_jar


To tylko niewielka część pomysłów, które znalazłam. Gdybym chciała opisać wszystkie, które mi się spodobały chyba musiałabym pisać jeszcze z 10 godzin i pewnie nikt nie dotrwałby do końca :) Dlatego tego posta traktuję jako wprowadzenie do tematu, a przyszłości może jeszcze coś dorzucę :) Póki co, zabieram się do wykorzystania zebranych pomysłów ;) SUPER RADOŚĆ :D :D
Share on Google Plus

About Unknown

Cześć:) To ja, autorka bloga. Blogowanie to moje hobby, ale zajmuję się tym od niedawna, dlatego mam prośbę :) Jeżeli przeczytałaś/łeś post, to proszę zostaw komentarz. Wszystkie wskazówki i porady są dla mnie bardzo cenne :) Z góry dziekuję :)
    Blogger Comment
    Facebook Comment

5 komentarze :

  1. Piękne te słoiki! Złaszcza te pierwsze pastelowe są tak urocze, że przygarnęłabym je wszystkie! :) Muszę pomysleć nad takim wykorzystaniem słoików, bo można z nich wyczarować niezłe cudeńka! :) ten niebieski słoik z tą białą konturówką też jest śliczny *-* pochwal się koniecznie jak już zrobisz jakiś sama! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba na razie to skopiuję pomysły z tych zebranych tutaj :D Też chcę zrobić pastelowe, złoty z brokatem, ten pomalowany konturówką ćwiczę, ale jeszcze mi nieco krzywo wychodzi ;) A mój ulubiony to ten zrobiony z soli :D Totalnie ześwirowałam ostatnio na punkcie DIY :D Widzę, że Ty też zaczynasz się wkręcać ;) Very good :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie przepiękne! Teraz żałuję, że nie podebrałam chociaż jednego słoika mamie tylko pozwoliłam jej wszystkie wykorzystać do ogórków, papryki i innych konfitur :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zakochałam się w zestawieniu kolorystycznym z drugiego zdjęcia. *.* A ostatni muszę zapisać sb w inspiracjach, żeby wykorzystać pomysł przed świętami, bo wygląda cudownie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tymi słoikami to byłą super zabawa. Malowanie ich jest proste, a efekt świetny. Dorobiłabym papierowe kwiaty do zestawu z pierwszego zdjęcia, bo za prawdziwymi kwiatami nie przepadam ;)

      Usuń