Przy kawie #3


Dopiero pod koniec października spotkałam się z ciekawym określeniem "strefa komfortu". Trafiłam na to wyrażenie przypadkowo i postanowiłam nieco zgłębić jego znaczenie. Do niedawna byłam raczej zadowolona z mojego życia i wszelakie artykuły motywujące czy poradniki uważałam za stratę czasu. Działałam sobie spokojnie, łącząc pracę na etacie z własną działalnością. Aż w końcu przyszedł ten moment, w którym postanowiłam dokonać czegoś więcej. Moment, w którym zdałam sobie sprawę, że wprowadzone zmiany są zbyt małe, a tempo tych zmian mnie usypia, a nie motywuje. Najgorsze było jednak uświadomienie sobie, że w kółko powtarzam te same błędy i zamiast iść do przodu, cofam się do tyłu. Dziwne było to uczucie, bo ludzie, którzy mnie znają, postrzegają mnie jako zaradną i pracowitą osóbkę. Fajny jest ten obraz w oczach innych, nawet jeżeli ma tak niewiele wspólnego z prawdą. Od pewnego czasu wciąż męczyłam się z poczuciem, że mogę więcej i powinnam się bardziej starać. Tymczasem moje życie jest takie banalne i podobne do życia innych ludzi, smutne dryfowanie w kierunku przeciętności, bylejakości, w kierunku niczego. I przyszedł ten dzień, kiedy powiedziałam sobie: Dość! Już dalej tak nie mogę! Nie mogę pozwolić nijakości, by zawładnęła moim życiem! Nie mogę porównywać się do ludzi, którzy nigdy nie odkryją swojego potencjału! Nie, nie, nie, nie! I wtedy trafiłam na to interesujące określenie - strefa komfortu... Dzisiejszy post, tak jak i inne posty z tego cyklu, będzie zawierał ciekawe materiały znalezione w sieci odnośnie strefy komfortu. Pomogły mi one w wyrobieniu własnej opinii na ten temat. A do mojej historii wrócę wkrótce w najbardziej osobistym poście, jaki do tej pory udało mi się napisać :)

Film
Na youtubie można znaleźć sporo ciekawych filmów dotyczących strefy komfortu. Najbardziej do gustu przypadły mi wykłady z kanału Andrzeja Burzyńskiego ze względu na spokojny sposób ich prowadzenia i rzeczowość prowadzącego. Po obejrzeniu fragmentu wykładu poniżej weszłam na kanał autora i obejrzałam wszystkie jego filmy. Polecam ze względu na bardzo ciekawe i inspirujące wskazówki!


Artykuł/Post
Znalazłam mnóstwo postów dotyczących strefy komfortu. Poza wytłumaczeniem, jak przez lata kształtujemy swoją strefę komfortu i jak trudno jest ją opuścić, najbardziej zainteresowała mnie kwestia strachu, który odczuwamy wprowadzając zmiany w życiu. Znalazłam nawet określenie, że jest to strefa paniki, która towarzyszy nam przy zmianach na lepsze. Z tym stanem niepewności i wątpliwości, w którym jesteśmy sparaliżowani strachem, musimy sobie poradzić. Inaczej utkwimy w codzienności, w takich samych dniach, powtarzanych przez lata. Poniżej linki do tych artykułów, które uznałam za najciekawsze. 

http://www.solaris-rozwojosobisty.pl/o-strefie-komfortu-i-innych-czynnikach-sukcesu-beata-markowska/
http://jakoszczedzacpieniadze.pl/nie-utknij-w-strefie-komfortu

Zdjęcie
Moim marzeniem od bardzo dawna jest założenie własnego sklepu internetowego, gdzie mogłabym sprzedawać własnoręcznie robione produkty. W tym celu zaczęłam też prowadzić blog, żeby zdobyć wiedzę o tym, jak funkcjonują social media i jak w nich zaistnieć. Do realizacji planu jeszcze bardzo daleko, bo wciąż nie jestem zadowolona z moich ręcznie wykonanych przedmiotów, ale nie przestaję o tym myśleć. Wiem, że osiągnięcie tego celu nie będzie proste, ale czuję, że warto i że mi się uda!!! 


Cytat
Jeżeli chodzi o temat strefy komfortu to motywujących cytatów nie brakuje. Wybrałam więc trzy, które najbardziej przypadły mi do gustu. 




Przeglądając artykuły i oglądając filmy o strefie komfortu uświadomiłam sobie coś bardzo ważnego. Niezależnie od tego, kim jesteśmy i o czym marzymy, właściwy moment na opuszczenie strefy komfortu łatwo rozpoznać. Następuje on wtedy, kiedy zaczynamy widzieć niezrealizowane cele, a rano budzimy się z uczuciem, że w naszym życiu nie wszystko jest takie, jak byśmy sobie tego życzyli. Jeżeli prześladują Cię niewykorzystywane możliwości, najwyższa pora, by zacząć działać!
Share on Google Plus

About Unknown

Cześć:) To ja, autorka bloga. Blogowanie to moje hobby, ale zajmuję się tym od niedawna, dlatego mam prośbę :) Jeżeli przeczytałaś/łeś post, to proszę zostaw komentarz. Wszystkie wskazówki i porady są dla mnie bardzo cenne :) Z góry dziekuję :)
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 komentarze :

Prześlij komentarz