Przekąski ze szpinakiem


Ufff... Wreszcie pierwszy post kulinarny na blogu :) Nie lubię gotować i eksperymentować w kuchni i dlatego ciągle znajduję jakieś wymówki, żeby tego nie robić. Postanowiłam jednak odżywiać się zdrowo, więc przeczytałam kilka książek i sporo artykułów na ten temat. Chcąc nie chcąc muszę polubić gotowanie i pieczenie, bo ilość ulepszaczy w jedzeniu zaczęła mnie już przerażać. Doszłam również do wniosku, że nie warto podążać za nowinkami i lepiej postawić na stare i sprawdzone produkty. Dzisiaj na pierwszy ogień idzie szpinak, który jest źródłem żelaza, potasu i kwasu foliowego. Co pewien czas muszę uzupełniać te składniki, więc postanowiłam, że szpinak stanie się stałym elementem mojej diety. Szpinak jest warzywem o właściwościach antynowotworowych, podobnie jak papryka, pomidor czy pestki dyni. Moje propozycje nie są może zbyt wyszukane, ale obecnie najważniejsze dla mnie jest, by dostarczać organizmowi niezbędnych składników, a przy okazji zjeść coś pysznego, lekkiego a zarazem sycącego :) 

Kanapki


Składniki na 4 porcje:
- 2 bułki z ziarnem
- garść szpinaku 
- łosoś kanapkowy
- łosoś norweski
- 1 pomidor
- kawior z łososia 

Kawior z łososia jest dosyć drogi, kosztuje ok 30 złotych, ale moja rodzinka za nim przepada. Ja sama nie bardzo lubię takie dodatki, ale gdy je kupuję to zwracam uwagę na konserwanty. Do tej pory jest to jeden z nielicznych kawiorów, jaki udało mi się znaleźć, który nie zawiera żadnych konserwantów. 

Smoothie 


Składniki na 4 porcje:
- 2 garście szpinaku
- 2 banany 
- 4 kiwi
- awokado
- 5 dużych łyżek miodu 

To smoothie jest pyszne, ale niestety kaloryczne. Piję je w ciągu dnia po śniadaniu. Po zmiksowaniu produktów jest dosyć gęste. Kiedy nie mam ochoty na tak gęsty napój, wtedy do składników dodaję 250 ml zielonej herbaty. 

Sałatka 


Składniki na 4 porcje:
- 3 garście szpinaku 
- 2 pomidory 
- 1 mała papryka czerwona
- Ser camembert ziołowy 
- garść pestek dyni 
- szczypta pieprzu 
- szczypta soli 

Dzięki dodaniu sera ziołowego ta sałatka czasami zastępuje mi drugie danie. Kiedyś byłam prawdziwym sałatkowym potworem i unikałam mięsa jak ognia. Dlatego późnej musiałam brać żelazo w tabletkach i kwas foliowy. Dlatego teraz staram się jeść mięso przynajmniej 3 razy w tygodniu. 

Wszystkie produkty do proponowanych przekąsek kupiłam w Biedronce. Nie lubię tracić czasu na długie zakupy, a w Biedronce potrafię kupić wszystkie interesujące mnie rzeczy w ciągu 10 minut. Dodatkowo jest bardzo tanio, a jakość wysoka. Nie zgadzam się z twierdzeniem, że zdrowe odżywianie jest drogie i zarezerwowane dla nielicznych. Wszystko zależy od naszej inwencji i nawet z tańszych produktów można wyczarować zdrowe i pyszne posiłki :) 
Share on Google Plus

About Unknown

Cześć:) To ja, autorka bloga. Blogowanie to moje hobby, ale zajmuję się tym od niedawna, dlatego mam prośbę :) Jeżeli przeczytałaś/łeś post, to proszę zostaw komentarz. Wszystkie wskazówki i porady są dla mnie bardzo cenne :) Z góry dziekuję :)
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 komentarze :

Prześlij komentarz