Najciekawsze cytaty o fotografii


Dzisiaj postanowiłam się zrelaksować i poczytałam co nieco o sztuce robienia zdjęć. Życiorysy popularnych fotografów są fascynujące, czasem nawet bardziej niż robione przez nich zdjęcia. Może z czasem pokuszę się o kolejny cykl ;) Póki co przygotowałam 15 inspirujących cytatów, obowiązkowy zestaw dla każdego, kto interesuje się fotografią. Niektóre z nich są powszechnie znane, inne znalazłam dzisiaj po raz pierwszy. Im bardziej się zagłębiałam w temat, tym więcej sentencji pchało mi się na listę. Postanowiłam jednak wybrać 15 najciekawszych, najbardziej inspirujących i zawierających rzeczowe wskazówki. Te porady będę mieć w głowie, kiedy ponownie sięgnę po aparat lub do obróbki zdjęć. I pomyśleć, że kilka lat temu buntowałam się przeciwko jakiekolwiek ingerencji w fotografię i duuuużo czasu zajęło mi zrozumienie na czym tak naprawdę polega ta skomplikowana sztuka. Im więcej wiem, tym rzadziej się buntuję i mam coraz więcej radości z ciągłego uczenia się :) No i oczywiście zawsze lubiłam cytaty, więc tworzenie listy była bardzo przyjemne. Oto 15 wybranych przeze mnie złotych myśli o fotografowaniu :) 


1. "Twoje pierwsze 10 000 zdjęć jest prawdopodobnie najgorszymi" Henri Cartier-Bresson

2. "Bądź szybki, ale się nie spiesz" John Wooden

3. "Kupno lustrzanki nie czyni Cię fotografem. Stajesz się jedynie posiadaczem lustrzanki" Anonim

4. "Amator martwi się o sprzęt, profesjonalista martwi się o kasę, a mistrz martwi się o światło" Anonim

5. "Najlepszy aparat to ten, który masz przy sobie" Chase Jarvis

6. "Nie wierzę, że przeciętny człowiek potrzebuje <mapy> swojej twarzy. Myślę, że chciałby, aby była ona wyidealizowana" Louis Fabian Bachrach

7. "Fotografia powinna być bardziej interesująca lub piękniejsza niż to, co zostało sfotografowane" Garry Winograd

8. "Dwanaście świetnych fotografii każdego roku to wspaniały plon" Ansel Adams

9. "Zdjęcia są sposobem więzienia rzeczywistości... Nie można posiadać rzeczywistości, można posiadać zdjęcia" Susan Sontag

10. "Jeżeli nie jesteś zdolny widzieć więcej ponadto co widzialne, nie możesz zobaczyć niczego" Ruth Bernhard

11. "Fotografując staraj się pokazać to czego bez ciebie, nikt by nie zobaczył" Robert Bresson

12. "Nie istnieją reguły opisujące dobrą fotografię, są tylko dobre fotografie" Ansel Adams

13. Światło jest źródłem wszystkiego. Tym, co sprawia, że rzeczy stają się widzialne dla oczu. Tym, co sprawia, że skały nie rozpadają się. Moje poglądy są głęboko uzależnione od wiary w to, że rzeczy są pewną pochodną emitowanej energii. Światło to najpełniejsza prawda wszechświata" Wynn Bullock

14. "Czas w końcu ustawi większość fotografii, nawet najbardziej amatorskich na poziomie sztuki" Susan Sontag

15. "Nagle dostrzegłam, że wszystko dokoła jest fascynujące. Ale dopiero na fotografii" Joanna Helander 
Share on Google Plus

About Unknown

Cześć:) To ja, autorka bloga. Blogowanie to moje hobby, ale zajmuję się tym od niedawna, dlatego mam prośbę :) Jeżeli przeczytałaś/łeś post, to proszę zostaw komentarz. Wszystkie wskazówki i porady są dla mnie bardzo cenne :) Z góry dziekuję :)
    Blogger Comment
    Facebook Comment

1 komentarze :

  1. Ja też lubię cytaty. :) A z tych, które wybrałaś..hmm...3 i 5 będe sobie powtarzać, gdy zacznę narzekać na sprzęt.:) A jakbym miała wybrać najważniejsze? 7, 9, 10, 11, 15 Jeszcze trochę i wypisałabym wszystkie. :) Fajny pomysł z tymi cytatami o fotografii. :)

    OdpowiedzUsuń